لاریجانی در نشست سه‌جانبه رؤسای مجالس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی:ایران قاطعانه اعلام کرده که به فلسط
لاریجانی در نشست سه‌جانبه رؤسای مجالس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی:ایران قاطعانه اعلام کرده که به فلسط


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در موضوع فلسطین با قاطعیت اعلام کردیم به این کشور کمک می‌کنیم اما در بحث یمن هیچ کمک نظامی از سوی ایران صورت نگرفته است.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست سه‌جانبه رؤسای مجالس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی که در هتل اسپیناس تهران برگزار شد با تاکید بر اینکه ایران به دنبال روابط برادرانه با همه کشورهای اسلامی بوده و پای دوستی خود با کشورهای اسلامی می‌ایستد، گفت:‌دوستی ما اینگونه نیست که اگر کشور دوست ما همچون سوریه و عراق روزی دچار مشکل شدند روابط ما با آنها هم دچار مشکل شود.

وی با ذکر این نکته که دوستی ایران با کشورها دوستی به معنای واقعی بوده و ادعای نفوذ ایران در آنها توهم است، عنوان داشت: ما کشوری نیستیم که اگر به کشوری کمک نظامی بدهیم ترسی از گفتن آن داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در موضوع فلسطین با قاطعیت اعلام کردیم به این کشور کمک می‌کنیم اما در بحث یمن هیچ کمک نظامی از سوی ایران صورت نگرفته هر چند ما رفتارهای صورت گرفته در یمن را غلط می‌دانیم و موضوع کمک نظامی ایران به یمن نادرست است.

رئیس قوه مقننه گفت: با وجود آنکه آمریکا سعی داشت موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود اما اقدام اخیر آنها در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشان داد که توسط دنیای اسلام مجددا به آرمان فلسطین معطوف شده است.

وی با اشاره به اینکه جهان اسلام در سه دهه اخیر با پدیده شومی به نام تروریسم در غرب آسیا و نیز خارج از غرب آسیا مواجه بوده است، اظهار داشت: تروریسم در این سه دهه هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی گسترش یافته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گسترش تروریسم بدون حمایت کشورهای بزرگ و برخی کشورهای منطقه امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام یکی از مسئولان کشور عراق که چند سال پیش به ایران سفر کرده بود، 27 میلیارد دلار تسلیحات نظامی در اختیار داعش بود که این حجم تسلیحات بدون حمایت کشورهای بزرگ نمی‌توانست در اختیار گروه‌های تروریستی باشد.

وی در ادامه بیان داشت: در سوریه به بهانه دموکراتیک نبودن نظام این کشور، مردم سوریه چندین سال با تروریسم دست و پنجه نرم کردند.

لاریجانی در ادامه گفت: همچنین در عراق که به گفته آنها حکومتی مردمی و دموکراتیک داشت چندین سال تروریسم حکمفرما شد و چند استان این کشور را به تصرف درآورد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان رژیم صهیونیستی به صراحت از لزوم حمایت از داعش تاکید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: هدف صهیونیست‌ها تداوم کشتار مسلمانان بود. از این رو داعش و رژیم صهیونیستی دو روی یک سکه هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: البته من نمی‌گویم که تروریسم به طور کامل نابود شده است اما داعش ضربه سنگینی از جبهه مقاومت خورده است.

وی اضافه کرد: زمانی که دولت و ملت عراق موضوع داعش و کردستان را حل کردند، آمریکا ماجراجویی خود در منطقه را در فلسطین دنبال کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هدف آمریکا از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نابود کردن آرمان فلسطین و تثبیت قدرتمندتر رژیم صهیونیستی در منطقه بود.

وی با اشاره به آشکار شدن روابط میان عربستان سعودی و رژیم اشغالگر قدس عنوان داشت: برخی کشورهای اسلامی احساس می‌کنند که اگر روابط خود با این رژیم را گسترش دهند، شرایط بهتری برای آنها در منطقه رخ خواهد داد.

لاریجانی افزود: این رویکرد هم به جهان اسلام و هم به خود آنها ضربه می‌زند و ما هم دوست نداریم که به هیچ یک از کشورهای اسلامی ضربه‌ای بزند.

لاریجانی در ادامه گفت:‌ اگر کشورهای اسلامی و عربی از خود غیرت نشان دهند آمریکا به خود اجازه نمی‌دهد که چنین اقداماتی انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصور آمریکا و رژیم صهیونیستی از واکنش‌ها در اعلام قدس به عنوان پایتخت این رژیم این است که پس از مدتی سر و صداها در کشورهای اسلامی خاموش شده و آنها می‌توانند تئوری‌های خود را در منطقه عملی کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : afshin
تاریخ : دو شنبه 27 آذر 1396
زمان : 18:10


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.