ترامپ: انتقال سفارت آمریکا به شکل کوچک آن سال آینده انجام می‌شود/نتانیاهو: از تصمیم احتمالی آمریکا ب
ترامپ: انتقال سفارت آمریکا به شکل کوچک آن سال آینده انجام می‌شود/نتانیاهو: از تصمیم احتمالی آمریکا ب


ترامپ در دیدار با نتانیاهو در حاشیه اجلاس داووس، گفت روند انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی از سال آینده آغاز خواهد شد.

ترامپ: انتقال سفارت آمریکا به شکل کوچک آن سال آینده انجام می شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت انتقال سفارت آمریکا به قدس به شکل کوچک آن سال آینده انجام می شود.

ترامپ در دیدار با نتانیاهو گفت: ما درباره بسیاری از مسائل با اسرائیل گفتگو می‌کنیم که از جمله آن‌ها درباره تجارت است. اما بزرگ‌ترین حرکت که تاریخی و البته خیلی مهم است این است که ما سفارت آمریکا را به قدس انتقال می‌دهیم. ما می‌دانیم که این کار خیلی زودتر از برنامه انجام می‌شود و پیش بینی می‌کنیم نسخه کوچکی از این سفارت سال آینده افتتاح شود. ما به کشورهایی که صدها میلیون دلار از ما پول می‌گیرند اما در سازمان ملل علیه ما رای می‌دهند صراحتا می‌گوییم که حواسمان به رأی شما هست.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه در اظهاراتی مضحک مدعی شد: اسرائیل به دنبال صلح است! آن‌ها (فلسطینی‌ها) هم باید دنبال صلح باشند، در غیراینصورت دیگر کاری با آن‌ها نخواهیم داشت. مسئله اورشلیم (بیت المقدس) یکی از چالش‌های مذاکرات بود که ما این مسئله را از روی میز برداشتیم و حالا دیگر نیازی نیست درباره آن صحبت شود!

ترامپ همچنین گفت: «آنها (فلسطینی‌ها) با خودداری از دیدار با معاون رئیس جمهور آمریکا، به ما بی‌احترامی کردند». وی افزود: «ما به آنها صدها میلیون دلار دادیم و این پول تا زمانی که آنها در نشست صلح شرکت و مذاکره نکنند، به آنها پرداخت نخواهد شد».

نتانیاهو نیز در این دیدار اظهار کرد: ما از تصمیم احتمالی آمریکا برای خروج از برجام به طور کامل حمایت می‌کنیم. طبق گفته شما این توافق فاجعه بار است.

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس همچنین مدعی شد: ما همکاری خوبی با دیگر شرکا در مقابله با نفوذ ایران در منطقه داریم. تصمیم شما برای انتقال سفارت آمریکا به قدس تصمیمی تاریخی است و این اقدام تا نسل‌ها در اذهان اسرائیلی‌ها خواهد ماند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار گفت: شما با به رسمیت شناختن تاریخ، تاریخ ساز شدید و ما همیشه این را به خاطر نگه می داریم. ما همچنین از شما در تکمیل این تصمیم حمایت می کنیم. وی افزود ما همچنین از موضع شما درباره توافقنامه هسته ای ایران که گفتید توافقنامه ای فاجعه آمیز است، حمایت می کنیم. شما گفتید اگر نواقص آن برطرف نشود، باید از آن خارج شوید. من می خواهم به شما بگویم اگر تصمیم به این کار بگیرید، ما در تمام این راه از شما حمایت می کنیم. ما همچنین این کار شما را تحسین می کنیم که با اقدامات ایران علیه ما و دیگر طرفها در منطقه مقابله می کنید، کاری که هرگز در گذشته به این شکل انجام نشده بود.

نتانیاهو ادامه داد: من هرگز قبلا ائتلافی واقع گرایانه را میان آمریکا، اسرائیل و دیگر متحدان شما در منطقه شاهد نبوده ام که به اندازه امروز متحد و قوی تحت رهبری شما باشد. مسئله آخر اینکه شما در سازمان ملل متحد به شکلی فوق العاده و قاطع از اسرائیل حمایت کردید.

وی همچنین مدعی شد: سازمان ملل متحد جایی برای افترازنی علیه اسرائیل و آمریکا بود و شما هم در حرف و هم در عمل به آنها گفتید که چنین کاری دیگر بس است. در حالیک ه شما اولین سال ریاست جمهوری خود را پشت سر می گذارید، من می خواهم بگویم که دوست دارم دوستی فوق العاده خود را با شما در سالهای پیش رو ادامه دهیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : afshin
تاریخ : پنج شنبه 5 بهمن 1396
زمان : 21:9


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.