حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: اقتدار علمی و هسته‌ای جزء مولفه‌های قدرت ماست/بازاریا
حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: اقتدار علمی و هسته‌ای جزء مولفه‌های قدرت ماست/بازاریا


خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: بازاریان خود بانی انقلاب‌اند و رونق مساجد هستند، اینکه دشمن وانمود کند در برابر انقلاب اند جز حوادث تاسف بار است.


///به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته پایتخت، با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید خداوند ما را در زندگی به انواع مصائب و آزمایش‌ها امتحان می‌کند، گفت: ممکن است کسانی برای ما گرانی را تحمیل کنند، وضع بازار را به هم بریزند و یا اینکه عزیزانمان در نقاط صفر مرزی به شهادت برسانند، اینها بخشی  از امتحانات الهی است.

وی با تأکید بر اینکه خدا در اوضاع و احوال اقتصادی کشور برای ما امتحانی قرار داده است، بیان کرد: در کنار امتحانات اقتصادی مسائل سیاسی است، چراکه دنیا ما را مورد هجمه همه‌جانبه قرار می‌دهد و علاوه بر آن حاکمیت‌های صهیونیست-مسیحی مسلمانان را بمباران نظامی  و تبلیغاتی می‌کنند و ما از جانب اینها دائماً آزار و اذیت می‌بینیم و دردمند می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار کرد: مشرکان، لائیک‌ها و بی‌خداها دائماً موج‌های سهمگین ایجاد می‌کنند تا ما را نابود و نا امید کنند، اما چاره اینها  به گفته قرآن کریم این است که اهل  صبر باشیم و انفعال پیدا نکنیم ، با دست خود دشمن را بر خود مسلط نکنیم، به طوریکه می‌توانیم در برابر این هجمه‌ها مقاومت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع کنونی اقتصادی کشور اضافه کرد: در این شرایط باید هرچه را که پیشتر در بازار عرضه نمی‌شد برای خدا امروز عرضه شود، شهدا در مقطعی خون خودشان را برای این کشور و ملت دادند چرا ما امروز با خودداری از عرضه کالا در بازار، شهدا را از خود ناراضی کنیم؟ بنابراین صبر داشته باشید و نگذارید دشمن شما را حریص کند، پس هیجانی نشوید، زیرا رزاق خداوند است و گره‌ها به دست او باز می شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران از اقشار مختلف مردم خواست که در برابر معضلات اقتصادی امروز کشور مقاومت کنند و در ادامه گفت: چرا با هم بی‌رحمی می‌کنید، چرا اجناس را برخی عرضه نمی‌کنند؟

وی با یادآوری اینکه خداوند در قرآن تقوا را در کنار صبر قرار داده است، اضافه کرد: اگر با خدا نامهربانی کنیم خدا هم با ما نامهربانی می‌کند، البته تاکنون با فضلش با ما برخورد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با یادآوری مناسبت هفتم تیر سالروز شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و هفتاد و دو عضو جمهوری اسلامی این واقعه به عنوان یک ذخیره و دانشگاه برای انقلاب دانست که ابعاد آن همیشگی بوده و همانند واقعه کربلا مردم  باید از آن درست بگیرند.

وی افزود: ما دشمنی داریم که غدّار و بی‌رحم است و با همه توان می‌کوشد سنگرهای ایمان ما را ویران کند.

همچنین ادامه داد: شما دشمنی دارید که خدمتگزارانتان را تحمل نمی‌کنند، دشمنان چشم ندارند ببینند افرادی با لیاقت و با صداقت در خدمت مردم هستند، آنها مدام در پی نابودی این مسئله هستند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: بنابر این دشمن‌شناسی جزء اولویت‌های اولیه ما در جامعه است، همچنین باید به مسئله نفوذ هم توجه کنیم چرا که این مسئله همیشه خطر بوده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران  با اشاره به شخصیت ممتاز و برجسته شهید بهشتی اظهار کرد: این شخص والامقام هم به دست نفوذی‌ها در این مملکت به شهادت رسید.

وی ادامه داد: در آن زمان نفوذی، نفوذی مزدوری بود و تظاهر به دوستی کرد تا زمینه پیدا و چنین ضربه سنگینی را وارد کند، به زعم خود دستگاه مدیریتی کشور ما را فلج کند تا از انقلاب چیزی باقی نماند، اما در پاسخ به این سوال که آیا ما امروز هم نفوذی داریم؟ باید گفت بله.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر راهبردهای دشمن برای نفوذ در کشور گفت: یکی از این راهبردها فشار و تحریم‌های ظالمانه و دیگری جنگ روانی است که در سه جبهه تهمت، شایعه‌پراکنی و ایجاد بی‌اعتمادی در میان مردم شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: در بخش جنگ روانی شبکه‌های مجازی و ماهواره‌های سهمگین دشمنان بین‌المللی ما وجود دارد که با کارهای هنری و تبلیغاتی کار خود را  به پیش می‌برند، اما در داخل کشور هم عده‌ای نفوذی وجود دارند که اشخاص قابل اعتماد مردم را از چشمشان بیندازند، دروغ می‌گویند، سندهای دروغین ارائه می‌کنند و می‌خواهند بگویند همه فسادکار و خرابکار هستند؛ این کار مصداق نفوذ و جنگ روانی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه جنگ نفوذ معرفتی و شناختی خطرناک ترین استراتژی دشمن است، بیان کرد: مسئله موشک امروز مسئله دفاعی ماست، روزی بود که تهران در تیر راس دشمنان بود، امروز که ما هزاران موشک در زیر زمین‌ها تعبیه کردیم می‌بینید که اسرائیل پیام می‌دهد شما نزنید ما هم نمی‌زنیم و می‌بیند رهبر انقلاب با قاطعیت فرمودند اگر آنها یکی بزنند ما 10 تا میزنیم.

وی گفت: اقتدار علمی و هسته‌ای جزء مولفه های قدرت ماست و دشمن تا دید جوانان ما غنی سازی 20 در را تامین کردند و راکتور تهران را بدون نیاز به بیگانه ایجاد کردند اینجا بود به تکاپو افتادن و این توافق نامه نامتوازن و عاقبت به شر را به ما تحمیل کردند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند تا کار ما را تمام کنند، تاکید کرد: مسئله داعش، عراق و سوریه نبود، داعش آتشی بود که برای ما روشن شده بود و ما خارج از مرزهای خودمان با دشمن مقابله کردیم و برای دنیا موجب امنیت شدیم و الان می‌گویند سوریه را رها کنید، این همان نفوذ معرفتی است.

وی افزود: آنها با نفوذ معرفتی می‌خواهند گفتمانی را ایجاد کنند تا آنچه را که موجب قدرت ماست و بازداندگی دارد و امنیت ما را تامین کرده می خواهند از ما بگیرند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه حضور ما در منطقه و دفاع از مظلومان لازمه وجدان بشری است، تصریح کرد: فرهنگ سازی امروز رهاست و وقتی کسی شرارتی می‌کند و بدون هیچ واههمه‌ بی‌گناهانی را زیر می‌گیرد، زمانی که در مقام قصاص قرار می‌گیرد، عده‌ای به او ترحم می‌کنند درحالی به مظلومین کشته شده هیچ ترحمی نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: اگر کسی با یک بی حجابی که خلاف قوانین رسمی کشور و قواعد روشن قرآن است، اگر حرفی را از روی محبت بگوید به او پرخاش می‌کنند و عده ای هم به آنها حق می‌دهند، این معنای تبدیل معروف به منکر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: مسئله اغتشاشات اخیر جزء جریانات تاسف بار است، فتنه 88 آهنگ خاص خود را داشت، مردم هم بعد از مدتی تجربه را به دست آوردند، توده مردم در صحنه در برابر قانون و انقلاب نبودند و عده خاصی بودند و از خارج از کشور الهام می‌گرفتند.

وی افزود: بازاریان خود بانی انقلاب‌اند و رونق مساجد هستند، مقلد مراجع هستند و تکیه ها را اداره می‌کنند، اینکه دشمن این طور وانمود کند که در برابر انقلاب  اند  جز حوادث تاسفبار است.

حجت‌الاسلام صدیقی  بیان کرد: ما مشکلات اقتصادی جدی برایمان پیش آمده که معلول تحریم نیست بلکه معلول بی توجهی و بی اعتنایی به ندای رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: رهبر انقلاب بیش از 10 سال است که مسئله اقتصاد را به عنوان اولویت اول مسئولان مطرح می کنند و وابستگی به نفت و بیگانگان را به عنوان خطر جدی عنوان می‌کنند، به طوری که حتی سالی را به عنوان اصلاح الگوی مصرف نیز نامگذاری کردند اما مسئولان نسبت به این موضوع بی توجهی کردند، در این زمان هم مدتی را به انتظار برجام نشستند و کاری را برای مقابله با تکانه های جهانی انجام ندادند، برای کار جدی انگیزه نداشتند، جهادی عمل نکردند و فرصت‌ها را تلف کردند، مردم به حق تحت فشار هستند، این فشار بر مردم را مسئولان باید لمس کنند، با آنها هم دردی کنند و لبخند نزنند و با مردم در رفع مشکلات هماهنگ باشند.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: اگر مسئولی دقیق عمل نمی‌کند و کارایی ندارد و اگر نیاز به ترمیم است، وقت می‌گذرد لذا کابینه خود را زود ترمیم کنید، که هم وقت شناس باشند و هم بتوانند نسخه نجات بخش اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.

وی افزود: نکته دیگر این است که در کنار این نارضایتی از یک طرف کارگاه های تولید تعطیل می‌شود و بازار به هم می‌ریزد و از طرفی هم انباشت نقدینگی بی سابقه است، در هیچ دولتی اینقدر نقدینگی متراکم نبوده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نوسانات ارزی اظهار کرد: مسئله خودرو و ارز و یا فروش 50 میلیارد طلا به یک شخص آیا از طرف مردم است یا ریشه در مسئولان مملکتی دارد؟ مسئله ارز به دست چه کسی بالا و پایین می‌شود، اینها مسائلی است که مردم می‌دانند و می‌فهمند، مسئولان باید به این دردها رسیدگی کنند.

وی افزود: منافقین دست به کاراند و عده‌ای پول می‌گیرند به این نارضایتی‌های به حق مردم را به چالش و هنجار شکنی و عوض حمله به دشمن سوق بدهند.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: حساب بازاریان متدین جنگ اداره کرده، شهید داده و هیئتی با افرادی که نفوذی هستند و پول می‌گیرند، جداست، اینها اعتراض به حقی دارند و تنها دلسوزی به خودشان نیست و دلسوزی برای کشور و نظام است.

وی با اشاره به بازی بازیکنان تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی 2018 روسه بیان کرد: ما دیدیم که بازیکنان با چه توانی کار کردند، هر چند در بار اول هیچ گلی هم نزدند پیشرفتی هم نداشتند، اما رهبر انقلاب به این‌ها فرمودند که خوب بازی کردید و هم ملت ما آنها را مثل قهرمان در آغوش گرفتند، برای بار دوم هم گل زدند، اما مردم تماشا می‌کردند که ملموس بود اینها مجاهدانه کار می‌کنند و از تلاش خودشان کم نمی‌گذارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: اگر مسئولان ما پس پرده را کنار بزنند و به میدان بیایند و کمر ببندند تا مردم ببینند که اینها برایشان خدمت می‌کنند، در مواردی هم که مسامحه کردند از مردم عذرخواهی کنند جوانان ما که مسئله هسته‌ای را به نتیجه رساندند و جنگ ۸ ساله را با سرافکندگی دشمن امام را سرافراز کردند در بدترین شرایط تلاش از خود فروگذار نکردند و در واقع در هر کجا که به فرمان رهبری عمل کردند پیروزی در آن بود و در هر کجا عمل نکردند این جور گرفتاری برای ما بوده است مسئولان توبه کنند و به رهبر ما بگویند ما به فرامین شما عمل می‌کنیم و در صف مردم قرار بگیرند و کار را به جوانان بدهند ما هم پشتوانه داریم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : afshin
تاریخ : شنبه 9 تير 1397
زمان : 1:21


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.